Η έμπνευση του Giorgetto Giugiaro, το πρώτο Fiat Panda 4×4 , επιστρέφει σε μια περιορισμένη έκδοση, ακολουθώντας τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, χωρίς ωστόσο να αλλοιώνει το DNA του προγόνου του.
Η ιστορία του Fiat Panda 4×4
Ήταν 1980 όταν η Fiat παρουσίαζε για πρώτη φορά το Fiat Panda στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, γράφοντας την εισαγωγή ενός από τα πιο δημοφιλή «success stories» στην ιστορία της αυτοκίνησης. Τρία χρόνια μετά, το 1983, οι Ιταλοί αποκάλυψαν στο κοινό το Fiat Panda 4X4 με το οποίο ώθησαν ακόμα περισσότερο την εμπορική του πορεία.
Φέτος συμπληρώνοντας 40 χρόνια από εκείνη τη στιγμή και οι άνθρωποι που τρέχουν την εταιρεία ανακατασκευών Inglourious Basterds Cycles αποφάσισαν να αποκαλύψουν μια επετειακή έκδοση που θα τιμά το αρχικό τετρακίνητο Panda.
Το μοντέλο που εμπνεύστηκαν φέρει την ονομασία Fiat Panda 4×4 restomod Hybrid και έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τη γραμμή του προγόνου του, με την τετραγωνισμένη σχεδίαση και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα τα οποία πλέον είναι τεχνολογίας LED. Στο μπροστινό μέρος έχει αφαιρεθεί η παραδοσιακή γρίλια της Fiat και έχει δώσει τη θέση της σε ένα κλειστό πάνελ. Τα restomods, θυμίζουμε, είναι μετατροπές που βασίζονται σε αυθεντικά αμαξώματα θρυλικών αυτοκινήτων του παρελθόντος, αλλά με σύγχρονης τεχνολογίας μηχανικά μέρη και ηλεκτρονικά συστήματα.
Το νέο σύστημα ανάρτησης έχει αυξήσει την απόσταση από το έδαφος στα 38 cm, με τη νέα πρόταση, η οποία εφοδιάζεται με ζάντες 15 ιντσών, να έχει γωνία προσέγγισης και γωνία διαφυγής 44,5 και 44,4 μοιρών αντίστοιχα.
Το εσωτερικό του Fiat Panda 4×4 Restomod
Στο εσωτερικό η εικόνα δεν θυμίζει πολλά από το πρώτο Fiat Panda 4×4 αφού το στοιχείο που δεσπόζει είναι το ενιαίο ψηφιακό πάνελ που έχει απλωθεί από τη μια έως την άλλη άκρη του ταμπλό, θυμίζοντας αρκετά τη λογική του Honda e. Αντίστοιχα, το εσωτερικό θα αποκτήσει αέρα πολυτέλειας, με τη χρήση δέρματος και ψηφιακών οθονών για τον πίνακα οργάνων και τα πολυμέσα. Παρόλο που οι φωτογραφίες που δόθηκαν στη δημοσιότητα δίνουν την εντύπωση ενός ενιαίου πάνελ, στην πραγματικότητα πρόκειται για δύο ενωμένες οθόνες αφής με διαστάσεις 29Χ15. Επίσης ο κεντρικός καθρέπτης έχει δώσει τη θέση του σε ακόμα μία οθόνη που θα μεταφέρει την εικόνα στον οδηγό μέσω κάμερας. Οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές θα μπορούν να επιλέγουν τον τύπο και το χρώμα των δερμάτινων επενδύσεων, καθώς φυσικά και το χρωματισμό του αμαξώματος. Μια έξτρα πινελιά είναι η ενσωμάτωση στην πόρτα μιας ομπρέλας της εταιρείας Mario Talarico Ombrelli από τη Νάπολη, που παρέχει ομπρέλες στη βασιλική οικογένεια της Βρετανίας.
Οι πιο εντυπωσιακές του πτυχές, όμως, είναι οι θηριώδεις τροχοί του και η τεράστια απόσταση 38 εκατοστών από το έδαφος. Αυτά, μαζί με το σύστημα τετρακίνησης, τα δύο μπλοκέ διαφορικά και τις διάφορες ενισχύσεις του πλαισίου, υπόσχονται εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες, με μεγάλες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής.
Τεχνικά χαρακτηριστικά & κινητήρας
Από εκεί και πέρα, όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αυτό που έγινε γνωστό είναι ότι το Fiat Panda 4×4 θα χρησιμοποιεί τον κινητήρα Fire με χωρητικότητα 1,242 κ.ε. από το Fiat Punto 75, ενώ θα συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα. Σύμφωνα με τον δημιουργό το αυτοκίνητο θα έχει δύναμη 90 PS και προφανώς μιλάμε για μία σημαντική αναβάθμιση σε σχέση με το αρχικό μοντέλο που απέδιδε 54 PS.
Πότε θα είναι διαθέσιμο το Fiat Panda 4×4 – Προπαραγγελίες
Περισσότερες λεπτομέρειες για το Fiat Panda 4×4 θα γίνουν γνωστές το καλοκαίρι. Προς το παρόν έχει δώσει στη δημοσιότητα μόνο τα ψηφιακά σχέδια του Panda, όπως το οραματίζεται, αλλά φιλοδοξεί να έχει έτοιμο το αυτοκίνητο μέχρι τον Ιούνιο του 2023. Ο σχεδιασμός του τρίθυρου hatchback βασίζεται μεν στο Panda, αλλά είναι αρκετά εκσυγχρονισμένος: έχει διαφορετική οροφή, νέα μάσκα, κυκλικά φωτιστικά σώματα, πιο μυώδη φτερά. Πάντως οι Inglorious Basterds Cycles έχουν ανοίξει τις προπαραγγελίες και όσοι ενδιαφέρονται θα πρέπει να βιαστούν αφού θα κατασκευαστούν μόλις 10 μονάδες, με την τιμή της καθεμιάς να ξεκινά από τις 58.000 ευρώ.