Xiaomi-SU7

Κοινοποίηση

Xiaomi SU7 – Εκδόσεις & Χαρακτηριστικά

Τον Σεπτέμβριο του 2021 η Xiaomi ανακοίνωσε επίσημα την ίδρυση της εταιρίας με την οποία εισέρχεται επίσημα στην αγορά των αυτοκινήτων, το όνομα της οποίας είναι Beijing Xiaomi.

Σήμερα και μετά από διάφορες διαρροές πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδήλωση της εταιρίας ειδικά αφιερωμένη για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα της, και έχουμε τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες και πληροφορίες του πρώτου μοντέλου.

Αυτό είναι ένα sedan μοντέλο και ονομάζεται SU7 στη βασική του έκδοση, όπου ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα, και SU7 Max, όπου οι δύο ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται ο καθένας ανά άξονα, καθιστώντας το τετρακίνητο.

YouTube player

Το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Beijing Xiaomi, γνωστό παλαιότερα με την κωδική του ονομασία MS11, θα κατασκευάζεται από την BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Co Ltd) και το μεταξόνιο του αγγίζει τα 3.000 χλστ., παρέχοντας άπλετο χώρος για όλους τους επιβάτες.

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην πλατφόρμα Modena και το μήκος του ανέρχεται στα 4.997 χλστ., το πλάτος του τα 1.963 χλστ. και το ύψος του τα 1.440 χλστ, ήτοι διαστάσεις αντίστοιχες με μια BMW Σειρά 5. Επιπλέον, διαθέτει δύο αποθηκευτικούς χώρους, χωρητικότητας 517 λίτρων ο πίσω και 105 λίτρων ο μπροστά.

Xiaomi SU7

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

Από πλευράς σχεδιασμού, ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων θυμίζει τον κινέζικο χαρακτήρα για το ρύζι (το mi μέσα στο Xiaomi), τα φώτα για τα φρένα στο πίσω μέρος αποτελούνται από 360 LEDs, ενώ οι χειρολαβές στις πόρτες είναι ελαφρώς κρυμμένες, ώστε να χρησιμοποιούνται πιο εύκολα σε κρύες συνθήκες.

Θα προσφέρεται με τροχούς 19 ή 20 ιντσών, ενώ θα εξοπλίζεται -προαιρετικά- με αισθητήρα LiDAR, που βρίσκεται πάνω από το παρμπρίζ για να παρέχει προηγμένες λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού, ενώ θα είναι διαθέσιμο σε τρεις αποχρώσεις (Aqua Blue, Gray, Olive Green). Το αυτοκίνητο έχει δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης, χάρη στην πλατφόρμα Xiaomi Pilot που τροφοδοτείται από επεξεργαστές Nvidia Orin.

Το LiDAR υποστηρίζεται από ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και κάμερες για να προσφέρει ακριβή εικόνα του περιβάλλοντος και της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου. Η Xiaomi σκοπεύει να ολοκληρώσει τις δοκιμές αυτόνομης οδήγησης σε 100 πόλεις σε όλη την Κίνα μέχρι το τέλος του 2024.

Μηχανικά, οι ηλεκτροκινητήρες ονομάζονται HyperEngine V6/V6s, έχουν αναπτυχθεί από την ίδια τη Xiaomi και διατίθεται σε τρεις διαμορφώσεις.

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ

Κατά το λανσάρισμα, το SU7 θα είναι διαθέσιμο με κινητήρες που λειτουργούν έως και 21.000 σ.α.λ.. Ο κινητήρας που ισοδυναμεί με έναν V8 υψηλής απόδοσης αναμένεται να γίνει διαθέσιμος μέχρι το 2025, ενώ η Xiaomi εργάζεται σε έναν ακόμη πιο ισχυρό ρότορα με ανθρακονήματα, που θα μπορεί να φτάσει έως και τις 35.000 σ.α.λ., νούμερο υψηλότερο από τους περισσότερους κινητήρες που παράγονται σήμερα.

Γυρνώντας στο σήμερα, η βασική έκδοση του SU7 εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 299 ίππων (220 kW) με 400 Nm ροπή, τοποθετημένος στον πίσω άξονα, όπου τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 5,28 δευτ. και η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου περιορίζεται στα 210 χλμ/ώρα.

Συνεχίζοντας, στην έκδοση Max, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να αποδίδουν 673 άλογα (495 kW) με 838 Nm ροπής, με τα 0-100 χλμ/ώρα να ολοκληρώνονται σε 2,78 δευτ. και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 265 χλμ/ώρα.

ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ

Το μοντέλο χρησιμοποιεί μπαταρίες που θα φέρουν την τεχνολογία CTB, με το πάχος τους να είναι μόλις 120 χλστ. Έχουν συμπαγή σχεδιασμό και μικρό αριθμό καλωδίων. Η μπαταρία στην “απλή” έκδοση είναι της CATL, χωρητικότητας 73,6 kWh, και προσφέρει αυτονομία έως 668 χλμ. στον κινέζικο κύκλο CLTC ή 530 χλμ. κατά WLTP.

SU7 MAX

Στην έκδοση Max, η μπαταρία είναι της BYD και έχει χωρητικότητα 101 kWh, είναι τεχνολογίας 800 volt και υπόσχεται αυτονομία έως 800 χλμ. στον κινέζικο κύκλο CLTC ή 610 χλμ. κατά WLTP. Αυτή “γεμίζει” με 220 χλμ. σε μόλις 5 λεπτά φόρτισης, 390 χλμ. με μόλις 10 λεπτά και 510 χλμ. με μόλις 15 λεπτά.

SU7 – ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Στο εσωτερικό υπάρχει η κεντρική οθόνη με διαγώνιο 16,1 ίντσες και ανάλυσης 3K, που μπορείς να έχεις πρόσβαση στα πάντα μέσα στο αυτοκίνητο, αλλά και σε συσκευές του οικοσυστήματος, όπως και του σπιτιού σου. Το περιβάλλον χρήσης της οθόνης ευνοεί το multitasking με διαχωρισμό της οθόνης σε έως τρία μέρη.

Επιπλέον, θα μπορείς να στερεώσεις τα tablets της Xiaomi σε μαγνητικές θέσεις. Το Dolby Atmos ηχοσύστημα αποτελείται από 23 ηχεία, ενώ υπάρχει διασύνδεση του Xiaomi smartphone στην κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment. Το τελευταίο “τρέχει” το λειτουργικό σύστημα HyperOS για αυτοκίνητα, με επεξεργαστή Qualcomm Snapdragon 8295 και χρειάζεται μόλις 1,49 δευτ. για να bootάρει.

Η Xiaomi αναφέρει ότι θα ανοίξει το οικοσύστημα CarIoT σε τρίτους κατασκευαστές για να προσθέσουν έξυπνες λειτουργίες, ενώ θα υπάρχει υποστήριξη ασύρματου CarPlay και δυνατότητα επικοινωνίας μέσω AirPlay, όπως και σύνδεση iPad για τους επιβάτες στις πίσω θέσεις.

Το SU7 θα τεθεί απέναντι στα Tesla Model 3 και BYD Seal, και δεν έχουν γίνει γνωστές οι τιμές και η ημερομηνία κυκλοφορίας. Ωστόσο, φημολογείται ότι η τιμή του θα ξεκινά περίπου από τα 200.000 γουάν (25.650 ευρώ) στην Κίνα, με την Xiaomi να σχεδιάζει να πουλά το μοντέλο της παγκοσμίως, μεταξύ άλλων και σε αγορές της Αμερικής και της Ευρώπης.

Η παραγωγή των αυτοκινήτων της Xiaomi θα γίνεται σε εργοστάσιο του Πεκίνου της κρατικής BAIC, με ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 200.000 οχημάτων.

Η κινέζικη εταιρία θα επενδύει περίπου 10 δισ. δολάρια μέσα στην ερχόμενη δεκαετία για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τον δισεκατομμυριούχο συνιδρυτή και CEO της , Lei Jun, να ηγείται της νέας, ανεξάρτητης -εντός του ομίλου- οντότητας. Σε αυτήν, θα επενδυθούν αρχικά 10 δισ. γουάν (1,5 δισ. δολάρια) για την παραγωγή “έξυπνων” οχημάτων.

Η εν λόγω στρατηγική κίνηση συνοδεύεται από την μεγαλύτερη εσωτερική αναδιάρθρωση της εταιρείας, προκειμένου η Xiaomi να εισέλθει στην ταχέως αναπτυσσόμενα αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.

Η Xiaomi ίδρυσε το τμήμα ανάπτυξης οχημάτων της το 2021, αγοράζοντας την εταιρεία τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης Deepmotion Tech και χτίζοντας ένα εργοστάσιο κατασκευής λίγο αργότερα.

Ο Lei Jun μίλησε για την επένδυση που έκανε η εταιρεία σε ανθρώπινο δυναμικό, μιας στην ομάδα σχεδιασμού συμμετέχει ο Tianyuan Li (BMW iX Series και iVision), ο Chris Bangle (BMW) και ο James Qiu (Mercedes-Benz Vision EQXX).

Ο Lei Jun δήλωσε πως σε βάθος 15, 20 ετών, στοχεύει η Xiaomi να γίνει μια από τις 5 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου.

Σου άρεσε αυτό που διάβασες;
Μπορείς να το κοινοποιήσεις:

Διάβασε επίσης

Cookies!

Χρησιμοποιούμε cookies για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας σου.